Zoals jullie gemerkt zullen hebben is het basketball-seizoen 2015-2016 weer begonnen. De nieuwe teamindelingen zijn gemaakt, er zijn weer voldoende mensen bereidt gevonden om training te geven en/of te coachen. De trainingen zijn deze week gestart, het wedstrijd programma voor de nieuwe competitie is bekend (en is ondertussen terug te vinden op onze website http://www.bcagathos.nl , kijk bij het team waarin je speelt) en zaterdag 19 september zullen de 1e wedstrijden weer gespeeld gaan worden.
De teams van GU12 en JU14 zullen dit jaar als eerste het seizoen aftrappen met hun thuiswedstrijden.
En zoals elk jaar zijn we als begeleidingscommissie ook nu weer hard bezig om ervoor te zorgen dat er tijdens al die thuiswedstrijden voldoende mensen zijn ingepland om ervoor te zorgen dat de wedstrijden vlekkeloos zullen verlopen.
Scheidsrechters moeten worden aangewezen, net zoals natuurlijk de juryleden. Zoals gebruikelijk worden voor de wedstrijden van GU12 de ouders gevraagd om deze jurytaken te doen.
Voor de overige wedstrijden doen we beroep op alle competitie spelende leden. We proberen bij het indelen natuurlijk zoveel mogelijk rekening te houden met jullie eigen wedstrijden zodat de taak waarvoor je bent ingedeelt zoveel mogelijk voor of na je eigen wedstrijd is. Het kan natuurlijk altijd een keer voor komen dat er een wedstrijd tussen zit. Ook dit seizoen geldt natuurlijk dat als je, om welke reden dan ook, je taak niet kunt doen, je er zelf voor zorgt dat een teamgenoot deze taak van je overneemt. Vraag hierbij ook gerust de hulp van je trainer/coach. Je krijgt per mail een bericht wanneer je een ingedeeld bent voor een taak en natuurlijk kun je ook via de website van BC Agathos nakijken of je bent ingedeeld.
Helaas heeft de NBB vorig seizoen nogal wat boetes uitgedeeld, zoals voor het niet leveren van voldoende scheidsrechters bij een wedstrijd en het niet goed invullen van de wedstrijdsheet.
Om dit laatste te voorkomen gaan we ook dit seizoen weer een aan aantal clinics “jureren/tafelen” verzorgen. Voor sommige van jullie zal het invullen van een wedstrijdsheet gesneden koek zijn, andere zullen dit een stuk minder vaak gedaan hebben.
Tijdens deze clinic zal worden uitgelegd wat de taken van de juryleden zijn. We besteden de nodige aandacht aan het invullen van de wedstrijdsheet maar bijvoorbeeld ook aan de werking van de klok.
En natuurlijk zit er ook een praktijkdeel in waarin we een complete wedstrijd gaan invullen.
Mocht aan het einde van de clinic nog niet alles duidelijk zijn zal er natuurlijk nog ruimte zijn voor alle vragen die jullie nog hebben.
Wij nodigen jullie dan ook van harte uit om hierbij aanwezig te zijn.
Clinic Jureren U10/U12 (ouders)
Datum: 12 september 2015
Tijd: 9:30 – 11:30
Locatie: het café bij Sport- en testcentrum van Drunen
Adres: Kasteellaan 21
Plaats: Raamsdonksveer
Clinic Jureren overige teams
Datum: 19 september 2015
Tijd: 9:30 – 11:30
Locatie: het café bij Sport- en testcentrum van Drunen
Adres: Kasteellaan 21
Plaats: Raamsdonksveer
Iedereen is natuurlijk bij beide clinics van harte welkom. Om er voor te zorgen dat er voldoende koffie of thee is, horen wij graag of jullie wel of niet aanwezig zullen zijn tijdens deze clinic.
Wij vragen jullie dan ook z.sm. aan ons door te geven of jullie wel of niet aanwezig zullen zijn tijdens deze clinic.
Aanmelden kan per mail aan John Ligtvoet (johnl1968.jl@gmail.com)
Mochten er nog vragen zijn horen wij dit natuurlijk ook graag.